بي سيم
وبـــــــلاگــــــــــ بــــــــالـــــا تـــــــــــــــــر
به وبــــلــاگــــــ بـــــــالـــاتــــــــر خــوش آمـــدیـــد
 

بي سيم

 

 

دراين دستگاه*هاي تلفن، خط تلفن به دستگاه ثابت كه خود مركب از فرستنده و گيرنده راديوئي و آنتن است متصل مي*شود. گوشي تلفن بي*سيم و دستگاه ثابت هر يك داراي فرستنده و گيرنده امواج راديوئي است و همانند ساير دستگاه*هاي بي*سيم استفاده از آن تابع قانون "استفاده از بي*سيم*هاي اختصاصي و غيرحرفه*اي (آماتوري)" مي*باشد.
از منظر قانون، تلفن*هاي بي*سيم بر حسب قدرت ارسال و فركانس به دو دسته مجاز و غيرمجاز تقسيم مي*شوند. مشخصات دستگاه*هاي تلفن بي*سيم مجاز ادامه ارائه گرديده است.
در ايران تلفن بي*سيم از اوائل دهه شصت (هجري شمسي) به منظور بهره*برداري از خدمات تلفن ثابت مخابراتي به صورت همراه در محدوده محل كار و منزل مورد استفاده قرار گرفت .


محدوده مجاز فركانس تلفن بي*سيم
سياست*گذاري تخصيص، واگذاري و نظارت بر بهره*برداري از طيف طبق قانون بر عهده وزارت ارتباطات و فنآوري اطلاعات - سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گذاشته شده است. اصول سياست*گذاري طيف فركانس كه از منابع ملي كشور محسوب مي*شود مبتني بر نيل اهداف توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و حفظ امنيت ملي به منظور ايجاد زمينه ارائه خدمات عمومي به آحاد ملت است.
به همين منظور بر اساس سياست*گذاري فعلي، محدوده*هاي زير به تلفن بي*سيم اختصاص داده شده است و دستگاه*هاي تلفن بي*سيم كه خارج از اين محدوده*ها كار مي*كند، به منظور بهره*برداري در كشورهاي ديگر ساخته مي*شوند و استفاده از آن*ها در قلمرو كشور ممنوع مي*باشد .

محدوده فركانس مجاز تلفن*هاي بي*سيم

 






تاریخ: 30 / 7 / 1389برچسب:,
ارسال توسط mahdi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 3723
بازدید کل : 2075366
تعداد مطالب : 489
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

iranod32